De Krang zoekt hulp

Natuurmonumenten zoekt op korte termijn vrijwilligers voor het beheer en onderhoud van het natuurgebied de Krang. De gevraagde hulp komt goed van pas bij het regelmatig snoeien, kappen en zagen van de weelderig groeiende bomen en struiken. De meer ervaren natuurliefhebbers kunnen ook helpen met het onderzoek naar de aanwezigheid van allerlei planten en dieren in dit gebied (de zogenaamde “monitoring”).

Boswachter Bert Kruyntjens: “We zoeken vooral mensen uit Swartbroek en Ell, die in de directe omgeving van de Krang en het naburige Ellburg-gebied wonen. Zij zijn onze buren en hebben een prachtige “achtertuin” waar ze dagelijks heerlijk van kunnen genieten. Met hun onmisbare vrijwilligershulp kunnen we er samen voor zorgen dat de enorme verscheidenheid in planten- en dierensoorten bewaard blijft. De natuur in de Krang en in Ellburg verdient dat!“

boswachter

Foto: Natuurmonumenten: Handen uit de mouwen voor de Krang

Vanuit deze werving start een nieuw vrijwilligersteam. Het streven is dat deze “buurtgroep” met elkaar de natuur in hun eigen omgeving verbetert. De boswachter zorgt uiteraard voor de instructies, de gereedschappen en de verdere begeleiding. Na verloop van tijd kunnen de harde werkers steeds zelfstandiger werken. Takken aanpakken en libellen tellen leveren veel plezier en voldoening op.

Natuurmonumenten nodigt geïnteresseerden graag uit voor een vrijblijvende, informatieve bijeenkomst op maandag 17 of dinsdag 18 februari in haar beheerkantoor, Venboordstraat 6 in Swartbroek. Men wordt gevraagd om zich vóór 14 februari aan te melden. Dit kan per mail (b.kruyntjens@natuurmonumenten.nl) of telefonisch (0495 - 58 31 30, van 09.00u tot 17.00u). Na aanmelding ontvangt men een bevestiging met alle details van deze bijeenkomst. Op zaterdag 15 maart aanstaande wordt met de nieuwe groep een eerste buitenactiviteit ter kennismaking met deze vorm van vrijwilligerswerk georganiseerd

Bert Kruyntjens

Boswachter Kempen Midden-Limburg (tel. 0495-583130)